Svar på frågan.

Det är många nu som har frågat om besöket på Sjukthuset och hur det är och hur jag mår just nu. Och allt är okej nu. Jag har käkat lite tabletter och det tog ett tag innan det började verka men nu börjar det bli bättre. Det var inte en sån stor grej som det låter som att det är. Men hade jag väntat längre i sängen hade det vart på håret.

Allt började med som en vanlig förkyling. Lite snorig, ont i huvudet och feber och JÄTTE ont i halsen. Det här som var med halsen fanns det inge hals tabletter för som funkade. Alltså inget av det som finns på apoteket"/ Det gjorde så att min hals gjorde ondare och ondare och till slut kunde jag inte äns äta eller dricka som då gjorde att jag inte fick i mig någon ipren/alvedon samt vatten. Och Vatten som är det viktigaste när man är sjuk också! Jag vart mattare och mattare och började spy upp mitt egna saliv som jag inte äns kunde svälja. Jag fick som andnöd när jag verkligen försökte svälja och jag var så svullen så jag fick sån panik så jag fattade nästan inget av det som höll på att hända.
Pappa kom hem i rusande fart och försökte få lite liv i mig eftersom jag var så pass matt och tillslut var vi inne på karolinska sjukhuset. Själv kändes det som om jag inte riktigt fattade vad som hade hänt förens jag kom dit för pappa fick i mig delad Alvedon innan jag åkte hemmifrån som också dämpade min Feber. *skönt* 
Som tur var fick jag komma in på sjukhuset rätt fort (1 timma). Det togs 4 provor sammanlagt under hela kvällen samt droppet som satt i armen. Dom hittade inget fel men att det var en ordentlig infektion i halsen. Alltså mycket värre en halsfluss.. Problmet var ifall det hade satt sig i magen.. Och det var en väldigt lång väntan tills man kudnde få gå ner med kamera i hals och mage och få se vad som spökade...
Jag är en sån person som bara vill hem från sjukhus och när dom börjar snacka om att man ska bli inlagd får jag ju panik. Men jag lyckades efter drygt 3 timmar övertala dom att jag blivt bättre efter att fått bytt avdelning till barn avdelningen där jag sov i ca.1,5 timma.
Vi bestämmde att jag skulle komma tillbaka efter två dagar och att jag skulle äta penselin med några timmars mellanrum. Så vi var ute från sjukan runt 1 tiden på natten. Alltså hela 6 timmar där inne.. Sjukt.

Åter besöker bestod av en helt sjuk onödi sak. Några prover. Och eftersom dom inte hörde av sig så skulle jag vara på bättrings väg(y) så nu är det på gång!






Kommentarer
Postat av: carro

ååh! jag hade också så i halsen men det var en halsböld allstå med var och blod i.. USCH! men dom tog bort den! med en kniv och en spruta..

pussar<3

2009-10-24 @ 20:46:46
URL: http://crikkos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0